Warto jeść ryby

Warto jeść ryby

Od dawien dawna wiadomo, że ryby i owoce morza są ogromnym źródłem witamin i kwasów omega 3. Są niesamowicie zdrowe i wspomagają nasz organizm na wiele różnych sposobów. Dietetycy gorąco polecają dania złożone z ryb, najlepiej kilka razy w tygodniu. I mają oczywiście rację. Dieta rybna zapobiega wielu dolegliwościom. Na początek warto zwrócić uwagę na to, że zawarte w rybach, wyżej wymienione kwasy Omega 3 zapobiegają powstawaniu na przykład komórek nowotworowych. Inny pozytywny wpływ to oczywiście poprawa wzroku, ponieważ działają one na siatkówkę oka. Przede wszystkim ryby i owoce morza są źródłem białka wysoko przyswajalnego Zalecane jest spożycie ryb dla osób, które cierpią na anemię. Wspomagają także na czynności umysłowe. Zawarte w nich składniki poprawiają pamięć i koncentrację, a ponadto działają antydepresyjnie. Mogą też wspomagać osoby będące na dietach odchudzających. Mimo tego, że ryby są zazwyczaj tłuste , ten rodzaj tłuszczy w żadnym wypadku nie szkodzi diecie. Przepisów na przygotowanie pysznych posiłków jest wiele. W zależności od gustów i preferencji możemy przygotować pyszny i zdrowy obiad dla całej rodziny. Do wyboru na rynku mamy mnóstwo różnego rodzaju ryb słodkowodnych i morskich. Każda z nich ma inny smak i na pewno będzie w stanie zaspokoić podniebienie największego smakosza.