Dbaj o siebie

Dbaj o siebie

Zdrowie to najcenniejszy dar jaki posiadamy. Dlatego warto zadbać o to, aby nie narażać się na jego utratę. W celu osiągnięcia tego, należy unikać nałogów, zwłaszcza palenia papierosów i picia alkoholu. Jest to szkodliwe dla organizmu oraz dla otoczenia, gdyż w obu tych nałogach szkodzimy również innym. Niezwykle ważna jest także aktywność fizyczna. Przynajmniej dwa razy w tygodniu należy wykonywać ćwiczenia aerobowe, a najkorzystniej ćwiczyć codziennie – rano lub wieczorem. W tym wypadku wskazane jest aby pamiętać, że niezdrowy jest wysiłek fizyczny po spożyciu posiłku – krew która powinna być dostarczana do mięśni układu trawiennego w celu wspomagania trawienia, odpływa , aby umożliwić innym mięśniom wysiłek fizyczny i tym samym przyczynia się do wzdęć, kolki i bólu brzucha, oraz szeroko rozumianej niestrawności. Aby zachować zdrowie, warto też zwrócić uwagę na to co się je. Niewskazana jest przetworzona żywność, potrawy tłuste i słone. Wskazane natomiast spożywanie ciemnego pieczywa bogatego w błonnik, warzyw i owoców, chudego mięsa i ryb, a także orzechów, nasion i nienasyconych kwasów tłuszczowych w postaci olejów roślinnych – rzepakowego, słonecznikowego i sojowego, jako surowy dodatek do sałatek. Spośród napojów najlepiej wybierać bogatą w antyoksydanty zieloną herbatę i naturalne, świeżo wyciskane soki.