Bieg po zdrowie

Bieg po zdrowie

Jednym z najbardziej popularnych sportów uprawianych amatorsko jest bieganie. Należy ono do form aktywności fizycznej i relaksacji, gdyż wysiłek fizyczny przyczynia się do zwiększonej produkcji endorfin, czyli hormonów szczęścia. W efekcie uzyskujemy więc znaczną redukcję stresu, który nagromadził się po ciężkim dniu w pracy, a także usprawniamy funkcjonowanie układu krążenia, zmniejszając ryzyko wystąpienia blaszki miażdżycowej i zawałów. Niezwykle ważne jest jednak aby odpowiednio przygotować się do tego sporu. Podstawowym wymogiem jest odpowiednie obuwie. Dostosowane do potrzeb buty podnoszą komfort biegu i zapobiegają wystąpieniu urazów. Należy pamiętać, że nieprawidłowa postawa oraz niewygodne obuwie mogą powodować ucisk kręgów w kręgosłupie, utrudniony dopływ tlenu do mózgu a co za tym idzie zwiększoną męczliwość, ból i zawroty głowy. Warto zacząć najpierw od lekkiego truchtu i gimnastyki rozciągającej, a dopiero po dwóch tygodniach rozpocząć bardziej zaawansowany bieg. Najważniejsze jednak, aby sport ten sprawiał nam przyjemność, a nie był przykrą koniecznością. W wyniku regularnego uprawiania sportu mamy możliwość utrzymania prawidłowej masy ciała, a więc uniknięcia nadwagi i związanych z nią schorzeń. Dlatego warto zainwestować w swoje zdrowie i samopoczucie, jednocześnie zyskując większą samoakceptację i zadowolenie z życia.